Általános iskola
DÖK
Címkék
nyílt nap Hangoló búcsúztató Zelfel György tanár étkezés Csiga csoport EFOP - 1.8.5-17-2017-00211 azonosító számú pályázat jelmezbál kirandulas "online beíratás" elemgyűjtés tánc verseny Gombos Péter minősítés
Belépés
DÖK szervezeti és működési szabályzata
Diákönkormányzat
A nagyberki Szász Endre Általános Iskola Diákönkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzata
I. A diákönkormányzat célja, feladata
1. A diákönkormányzat feladata, hogy tagjainak érdekeit képviselje, az érintett tanulók érdekében eljárjon.
2. A tanulói jogok és kötelességek érvényre juttatásával hozzájárul a tanulók önmegvalósításához..
3. Tartalmassá és emlékezetessé teszi az általános iskolai diákéveket.
4. Elősegíti és erősíti a tanuláshoz való pozitív viszony kialakulását.
5. Elősegíti az alapvető viselkedési módok megismerését és alkalmazását.
6. A diákönkormányzat a tanulói érdekképviseleten túl részt vesz az iskolai élet alábbi területeinek a szervezésében és lebonyolításában.
- tanulmányi munka /versenyek, vetélkedők szervezése, pályázatok, stb/,
- sportélet, kirándulások szervezése, táboroztatás,
- hagyományápolás, hagyományépítés – iskolai kulturális programok szervezése - a tanulók tájékoztatása az iskola, a környező települések és a nagyvilág híreiről
II. Döntési hatáskörök
- A diákönkormányzati tájékoztatási rendszerről.
- Saját működésének kérdéseiről, hatáskörei gyakorlásáról és a működéshez biztosított anyagi eszközök felhasználásáról.
- Tanítás nélküli egy munkanap programjáról.
III: Egyetértési jog
-Az iskolai házirend elfogadásáról és módosításáról.
IV. A diákönkormányzat tagjai
1. A diákönkormányzatot az osztályokhoz, mint tanulóközösséghez tartozó tanulók alkotják. A diákönkormányzat tagjai lehetnek az iskolával tanulói jogviszonyban álló, a diákönkormányzat vezető szerveinek választásában résztvevő tanulók.
2. A diákönkormányzat minden tagjának joga a tisztségviselők megválasztásában részt venni, mint választható és választó személy.
3. A diákönkormányzat minden tagjának joga a diákönkormányzat bármely vezetőségi tagjához kérdést intézni, és arra érdemleges választ kapni.
V. A diákönkormányzat szervezeti felépítése és működése.
1. A tanulóközösségek:
Az osztályközösségek demokratikus szavazással képviselőket választanak. Másodiktól nyolcadik osztályig 2-2 fő vesz részt az iskolai diákönkormányzat munkájában.
A tanulóközösségek választott képviselői a tanulóközösség érdekvédelmét, életének szervezését látják el, az üléseket szükség szerint tartják. Munkájukról kötelesek folyamatosan tájékoztatni az őket megválasztó tanulóközösséget.
2. A diákönkormányzat vezetősége.
Az iskolai diákönkormányzat vezetőségét a diákönkormányzat tagjai által választott küldöttekből álló küldöttgyűlés egyénileg titkos szavazással választja meg.
A diákönkormányzat vezetősége 6 főből áll. Munkájukat segítő tanár felügyeli
A vezetőség tagjai közül a következő tisztségviselőket választja meg:
- elnök
- 2elnökhelyettes
- 2 pénztáros
- kultúrfelelős
A diákönkormányzat diákvezetője a vezetőség elnöke.
A diákvezető feladata a vezetőség üléseinek az összehívása, előkészítése, levezetése, a hozott döntések, határozatok végrehajtásának figyelemmel kisérése.
A vezetőség üléseit két havonta tartja. A vezetőség ülései a személyi kérdések tárgyalását kivéve nyilvánosak. A vezetőség külön döntése alapján más ügyekben is tarthat zárt ülést.
A vezetőség döntéseit szóban, egyszerű többséggel hozza. Külön döntés alapján a döntést titkos szavazással is meg lehet hozni.
A vezetőség üléseiről rövid írásos emlékeztető (jegyzőkönyv) készül.
A diákönkormányzat vezetősége:
Megválasztja a vezetőség tisztségviselőit.
Részt vesz a szabadidős, tanórán kívüli iskolai programoknak megszervezésében.
Tagjain keresztül tájékoztatja a tanulóközösségeket az igazgatóság tevékenységéről, döntéseiről.
Elfogadja a diákönkormányzat éves munkatervét.
Rendelkezik a diákönkormányzat rendelkezésére álló pénzeszközök felett.
Megbízatásának lejárta előtt 3 héttel megszervezi az új vezetőség megválasztását.
Csatlakozhat más diákönkormányzatokhoz, terület vagy országos szervezet létrehozására.
A diákönkormányzatnak kötelessége, hogy
- személyi döntései, a szervezeti és működési szabályzat, valamint az éves munkaterv elfogadása előtt kikérje az őt megválasztó tanulóközösségek, tanulók véleményét.
- évente egy alkalommal a tanulóközösségek tagjait összehívja és tájékoztassa a vezetőség által végzett munkáról.
3. Képviselet, kapcsolattartás
A diákönkormányzatot az iskola igazgatóságával, a nevelőtestülettel való kapcsolattartásban, tárgyalásban a diákönkormányzatot segítő nagykorú személy képviseli.
VI. Záró rendelkezések.
1. A szervezeti és működési szabályzat módosítását a diákönkormányzat bármely tagja kezdeményezheti.
2. A szervezeti és működési szabályzatot a tagok véleményének meghallgatásával a diákönkormányzat vezetősége fogadja el, majd a nevelőtestület jóváhagyása után lép érvénybe.
Ezt a szervezeti és működési szabályzatot a diákönkormányzat vezetősége 2008. szeptember 16. napi ülésén fogadta el, és a nevelőtestület 2008. október -án hagyta jóvá.
………………………………….
Frittmann Fanni diákönkormányzat vezető
…………………………………..
Kovács Istvánné diákönkormányzatot segítő megbízott pedagógus
Naptár
« | 2023 március | » | ||||
h | k | sz | cs | p | sz | v |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
Gyakran Ismételt Kérdések
Gyermekem vidéki, s érdekelne, hogy mely buszokra biztosítanak kíséretet a pedagógusok?
Idézetek
Amit mindenkinek meg kellene tanulnia:
Szeretet.
Nevetés.
Még több nevetés.
Figyelni és tanulni.
Kérni és megköszönni.
Saját véleményt alkotni.
Mások véleményét tiszteletben tartani.
Őszinteség.
Hogy Barát legyen.
Hogy önmaga legyen.
Howard Roughan